کد خبر: ۲۲۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
 رئیس پلیس استان گلستان سقوط اشیائی در برخی نقاط استان گلستان را تایید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،  رئیس پلیس استان گلستان با حضور در محل سقوط اشیاء در شهر گرگان خبر داد که در یکی دو نقطه خارج از شهر هم گزارش سقوط اشیاء داشتیم.

وی تاکید کرد که وضعیت در کنترل کامل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سید علی مهاجر معاون سیاسی استاندار گلستان نیز سقوط یک فروند پهپاد در گرگان را تایید کرده و در گفت‌وگویی توضیح داده است: این پهپاد حوالی ساعت ۹ صبح ساقط شده و تکه‌های آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد. شایعه ساقط شدن ۸ فروند پهپاد تکذیب می شود. این تکه‌ها مربوط به یک پهپاد می‌باشد.

وی گفت در اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند.

وی هم‌چنین موضوع خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان گلستان که همزمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شده توسط ماموران  امنیتی و نظامی در حال بررسی است. بزودی اطلاع رسانی جامعی در این زمینه انجام خواهد شد.

نیروهای نظامی و امنیتی در محل حضور دارند و مشغول بررسی ابعاد این حادثه هستند. توضیحات تکمیلی در خصوص این اشیا ناشناس پس از بررسی‌های کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی گرگان با این روایت که حوالی ساعت ۹ و ۳۰ صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ صدای چندین انفجار مهیب در اقصی نقاط شهر گرگان شنیده شد ، خاطرنشان کرد: هموطنان از هرگونه اظهارنظر گمانه زنی و انتشار شایعات بپرهیزند.

انفجار ناشی از برخورد چندین شی ناشناس، بلوار استاندارد، سه راه بانک ملی و چند نقطه دیگر شهر گرگان را به لرزه درآورد.

تاکنون تلفات ناشی از این انفجار مخابره نشده ولی انفجار به تعدادی از منازل مسکونی، چندین باب مغازه و خودرو آسیب وارد کرده است.

صدای انفجارها سبب وحشت اهالی شده و جمع زیادی از هموطنان ساکن در مناطق وقوع انفجارها در بیرون از منازل هستند.

روشن شدن دلیل حادثه

در نهایت سردار رضا طلایی‌نیک   سخنگوی وزارت دفاع در سخنانی با اشاره به سقوط یک پهپاد در گرگان اظهار کرد: فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود امری سابقه‌دار است.

وی افزود: یکی از سامانه‌ها که در فرایند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقض فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاش می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان فرود آمده است.

طلایی نیک تاکید کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی در حال جمع‌آوری این قطعات هستند. مردم گرگان اگر قطعاتی را مشاهده کردند از دستکاری و جابجایی آن‌ها خودداری کنند تا تیم‌های عملیاتی کار خود را در این زمینه انجام دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار